Rentrée 2019-2020

Start of School Year 2019-2020

Sur cette page, vous trouverez toutes les informations utiles à la préparation de votre rentrée 2019-2020.

La rentrée des élèves se tiendra le mercredi 4 septembre 2019. Retrouvez le calendrier scolaire ici.

[Page complétée régulièrement].

On this page, you will be able to find useful information to prepare the start of school year 2019-2020.

The start of the school year will be on Wednesday, 4 September 2019. Please find the school year calendar here.

[Regularly updated].

Secondaire
Secondary
Primaire
Primary
2. Fournitures scolaires
2. School supplies

Section britannique

Non applicable

Collège (Year 7-10)

Lycée (Year 11-13)

British Section

Not applicable

3. Manuels scolaires
3. Textbooks
5. Sport

Retrouvez toutes les informations ici.

A noter : tous les élèves doivent avoir leurs affaires de sport lors des premiers cours EPS

Please find all information here.

Important : all pupils must attend the first PE class with their sportswear

1. South Kensington

La rentrée scolaire 2019-2020 aura lieu le mercredi 4 septembre pour tous les élèves de l'école de South Kensington. Les horaires de rentrée sont différents d'un niveau à l'autre.

Retrouvez tous les documents de l'année scolaire ici.

Back to School 2019-2020 will be held on Wednesday, September 4th for all pupils at South Kensington School. The opening hours are different depending on the grade level of the child.

Please find all the documents for the school year here.

2. André Malraux
3. Marie d'Orliac

Retrouvez tous les documents de l'année scolaire ici.

IMPORTANT : il n'y aura pas de cantine le mercredi 4 septembre; les parents devront venir chercher leurs enfants à 11h30.

Please find all the documents for the school year here.

IMPORTANT: there will be no canteen on Wednesday, 4 September; parents will pick up their children at 11.30am.