Donne di Mafia - Italian Film Festival

Our Italianisti (Terminale & 1ere pupils learning Italian) attended a film screening at the Lycée as part of the Italian Film Festival organised by Cinema Italia UK. This year’s theme being: "Donne di Mafia”.

The film selected from the Festival was "I Cento Passi" a film about a real story presenting the power of women and mothers in the fight against Mafia.
After the screening, pupils and teachers engaged in a discussion and workshop about the topic.

A few years ago, pupils of the Lycée visited the town, Cinisi, when they went to Sicily for a school exchange. They met with Giovanni Impastato, brother of Peppino Impastato who was killed by the Mafia, and they heard about the commitment of their mother, Felicia who dedicated the rest of her life to supporting her son’s belief and his fight against the Mafia.

Both Italian teachers, Mrs Ialenti and Mrs Meloni organised the event because the topic of the Mafia is part of the Terminale curriculum in Italian within the theme of Memory and Territory.

After a short introduction each student received a questionnaire and a CINEMA ITALIA UK booklet, written by Mrs Meloni and published by Edilingua, as part of the workshop. The booklet includes activities for before, during and after the screening.

See here the comments made by pupils attending the Italian-EURO option course:

« Gioia, dolore, ansia e speranza. Un film atemporale che lascia necessariamente un impatto su ciascuno che lo guarda. Un capolavoro che permette di rendere omaggio a tutti quelli che hanno combattuto e che combattono sempre per un mondo migliore e più giusto.
Amelie B.

"Ho scoperto che l'evento di cinema organizzata alla nostra scuola è stata un'esperienza molto interessante e innovativa. Il film stesso è stato molto divertente e mi ha insegnato un pó sulla perseveranza e sull'importanza che un movimento può avere in una situazione."
Amalina H.-T.

See here the comments made by pupils attending the Italian-EURO option course:

Amelie B.

Amalina H.-T.

"Collaboration" de Ronald Harwood interprétée par le club th...
"Collaboration" de Ronald Harwood interprétée par
Les élèves option cinéma en tournage sur l'île de Jersey
La 33ème édition du Festival Arabe
Grand débat national avec le Député Holroyd