World Book Day 2023

On 2nd March, our primary schools took part in World Book Day like many schools around the United Kingdom and the world. A day of bookish fun, celebrating literacy and literature.

World Book Day is a charity promoting reading for pleasure, offering every child and young person the opportunity to have a book of their own. Designated by UNESCO as a worldwide celebration of books and reading, World Book Day is marked in over 100 countries around the globe.

• At South Kensington Primary school, many pupils came to school dressed as a character from a book or in pyjamas and brought in a book from home in English or in French to present to their classmates. Many pupils in CM2 brought in storybooks they enjoyed as younger children to read to groups of Maternelle children.

Pupils were each given a World Book Day voucher to use at participating bookshops.

The day was a great success and we are all feeling inspired with new ideas of what to read next!

À l’école André Malraux d’Ealing, on participe aussi à World Book Day pour promouvoir la littérature jeunesse auprès des élèves et pour leur faire vivre un moment coloré et amusant !

De la Petite Section au CM2, les élèves étaient invités à venir déguisés en personnage de littérature de leur choix et à présenter leur livre préféré à leurs camarades de classe. On peut saluer la créativité de certains déguisements et accessoires ! Évidemment, la bibliothèque de l’école (BCD) a résonné de belles histoires lues par Mme Ruthven, la bibliothécaire.

Des temps d'échanges et de partage entre élèves ont également été organisés toute la journée : les élèves de CM1 sont même venus lire des histoires aux Moyenne Section.

Quel meilleur moyen de transmettre le plaisir de lire ?

Chaque enfant a reçu un bon "World Book Day" pour choisir en librairie au prix de £1 un livre de la sélection suivante (en fonction des disponibilités) : https://www.worldbookday.com/books/

Quel meilleur moyen de transmettre le plaisir de lire ?