Primaire

Nursery & Primary

Bilinguisme, pluriculturalisme et apprentissage sont au centre du programme de nos écoles. L'environnement international dans lequel évoluent nos élèves de la Petite Section de maternelle au CM2 leur permet d'acquérir des compétences linguistiques et cognitives précieuses pour leur développement personnel.

À travers l’écoute, la parole, la lecture et l’écriture, les enfants s'épanouissent dans un cadre bienveillant et stimulant. Quelle que soit leur langue maternelle, élèves et familles sont les bienvenus, nos établissements offrant une pédagogie adaptée à chacun, afin de faciliter l'immersion bilingue.

Plus d’informations sur les programmes scolaires français sur le site du Ministère de l’Education nationale.

Bilingualism, multiculturalism and learning are at the centre of our schools' curriculum. The international environment in which our students learn from nursery to Year 6 allows them to acquire linguistic and cognitive skills that are valuable for their personal development.

Through listening, speaking, reading and writing, children thrive in a caring and stimulating environment. Irrespective of their mother tongue, students and families are welcome at our schools where we are offering a pedagogy adapted to each to facilitate a bilingual immersion.

More information on the French curricula on the Ministère de l’Education nationale (French Ministry of Education) website.